BMW integruje elektromobily pro udržitelný transport komponentů

Závod BMW v Lipsku nasazuje elektrická nákladní vozidla pro přepravu bateriových dílů a snižuje emise CO₂ ročně o 9 tun

V rámci strategického kroku směrem k udržitelnější logistice představil závod BMW Group Lipsko dva plně elektrické nákladní vozy pro přepravu dílů pro výrobu vysokonapěťových baterií.

Tato iniciativa představuje významný krok ve snižování emisí uhlíku ve výrobním procesu elektrických komponentů a odráží širší závazek BMW k udržitelné dopravě a výrobním metodám.

Očekává se, že elektrická nákladní vozidla ušetří přibližně devět tun CO₂ ročně, čímž posílí cíl BMW minimalizovat svou uhlíkovou stopu v celém dodavatelském řetězci.

Efektivní a bezemisní přeprava komponentů EV

Nově představené elektrické nákladní vozy pokrývají osmikilometrovou zpáteční cestu mezi logistickým centrem BMW a jeho halami na výrobu vysokonapěťových baterií a absolvují až 12 jízd denně. To odpovídá téměř 100 kilometrům na kamion denně – míle ujeté bez produkce místních emisí.

Vzhledem k tomu, že elektrická nákladní vozidla fungují tiše, přispívají ke snížení emisí a snížení znečištění hlukem, což je důležitý faktor pro městské a průmyslové prostředí.

Petra Peterhänsel, ředitelka závodu, BMW, poukazuje na efektivitu přepravy dílů mezi výrobními závody a uvádí: "Elektrické vozíky jsou perfektním řešením pro kratší vzdálenosti, jako je tento."

"Jsme potěšeni, že můžeme podniknout tuto cestu s naším dlouholetým logistickým partnerem, Rudolph Logistik Gruppe. Přechod k elektromobilitě a udržitelné výrobě ovlivňuje nejen naše vozy BMW a MINI, ale také naše výrobní metody a dodavatelské řetězce."

Nedílná role ve výrobě vysokonapěťových baterií BMW

Závod BMW Group Lipsko, průkopník ve výrobě elektronických součástek od roku 2021, převzal od začátku roku 2024 celý proces výroby vysokonapěťových baterií. Zahrnuje několik fází: lakování článků, výrobu modulů a montáž baterií.

Závod v současné době provozuje pět linek na potahování článků, tři výrobní linky na moduly a dvě montážní linky na baterie s týmem přibližně 1000 zaměstnanců, kteří se věnují výrobě vysokonapěťových baterií. Tyto modely s bateriovým napájením, jako je MINI Countryman Electric, BMW iX1, BMW i4, BMW i5 a BMW iX, splňují vysokou poptávku po elektrické mobilitě.

Aby BMW vyhovělo této směně, přeměnilo stávající montážní haly, dříve používané pro BMW i3 a BMW i8, na pokročilé výrobní prostory pro výrobu vysokonapěťových baterií.

Transformace přidala do závodu asi 150 000 metrů čtverečních plochy. S roční výstupní kapacitou až 300 000 baterií investovalo BMW do tohoto přechodu přes 900 milionů eur.Enhanced performance and sustainability with Designwerk electric trucks

Dva elektrické vozy vyrobené společností Designwerk jsou poháněny bateriovými systémy s fosforečnanem lithným (LFP), vybraným pro jejich vysokou účinnost a přínos pro životní prostředí.

Tyto nákladní vozy jsou vybaveny čtyřmi elektrickými pohony s výkonem 610 koňských sil, díky čemuž jsou na srovnatelných trasách třikrát energeticky účinnější než nákladní vozy s naftovým motorem. Nevypouštějí žádné místní znečišťující látky, jako jsou saze, oxidy dusíku nebo oxid uhličitý, což přispívá k čistšímu ovzduší a zdravějšímu životnímu prostředí.

Podle Designwerk jsou elektrické vozíky výrazně tišší a vydávají asi o pět decibelů méně hluku než nákladní vozidla s dieselovým pohonem provozovaná při nízkých rychlostech.

Nabíjení nákladních vozidel je zjednodušeno, aby se vešlo do přestávek řidičů, přičemž 340 kWh baterie každého vozidla vyžaduje přibližně 1,5 hodiny na nabití na 80 % kapacity. Efektivita zajišťuje, že nákladní vozy mohou pracovat 24 hodin denně, což podporuje nepřetržitý výrobní program BMW.

Široký přístup k zelené logistice

Implementace elektrických nákladních vozidel v závodě BMW Group Leipzig je součástí projektu Green Transport Logistics společnosti BMW, jehož cílem je snížit emise v celosvětové výrobní a prodejní síti BMW. Kromě elektromobilů projekt zahrnuje testování různých ekologických technologií a paliv. Například ve svém závodě v Mnichově BMW rozšířilo používání biopaliv, jako je HVO100, odvozených ze zbytkových a odpadních materiálů. Společnost také vyzkoušela bio-LNG v jiných oblastech a aktivně zkoumá vodík jako zdroj paliva prostřednictvím iniciativ, jako jsou výzkumné projekty H2Haul a HyCET.

Tento mnohostranný přístup je navržen tak, aby pomohl BMW dosáhnout svého ambiciózního cíle snížit do roku 2030 emise CO₂ o 40 % v průběhu celého životního cyklu vozu ve srovnání s rokem 2019.

Udržitelná automobilová logistika

Přijetí elektrických nákladních vozidel BMW Group Plant Lipsko odráží silný závazek společnosti k udržitelné logistice a inovacím ve výrobě vozidel.

Snížením emisí v dopravě komponentů BMW nastavuje nový standard v automobilovém průmyslu a zdůrazňuje, že udržitelnost je nedílnou součástí vozidel, která vyrábí, a metod, které používá ve výrobě a logistice.

Přechod je zásadním milníkem na pokračující cestě BMW k uspokojení rostoucí poptávky po ekologických dopravních řešeních a zároveň podporuje čistší, tišší a udržitelnější budoucnost v automobilovém sektoru.

Zdroj: www.evmagazine.com

 

 

Záznamy nebyly nalezeny...