Elektrické lodě transformují udržitelnost moře na Novém Zélandu a v Austrálii
Rok 2024 je pro elektromobily stěžejním rokem s růstem, regulací a debatami o pobídkách, jak se vlády ubírají cestou k udržitelnému přechodu.
Co se stalo v březnu 2024:
Tlak na udržitelnou dopravu se neomezuje pouze na silnice nebo železnice. Na jižní polokouli e-lodě dělají vlny a nabízejí čistší a zelenější alternativy pro dojíždějící a turisty. Díky inovacím, jako jsou elektrické trajekty a motorové jachty, námořní sektor stupňuje, aby snižoval emise a nově definoval zážitek z vodní dopravy.
Elektrický křídlový trajekt na Novém Zélandu: Candela P-12
Na Novém Zélandu se energetický gigant Meridian Energy spojil se švédskou společností Candela, aby představili elektrický křídlový trajekt Candela P-12. Inovativní plavidlo nahradí naftový trajekt používaný k přepravě zaměstnanců do vodní elektrárny Lake Manapouri, která je na seznamu světového dědictví UNESCO.
Jezero Manapouri, které se nachází v oblasti Fiordland na jižním ostrově Nového Zélandu, je známé svým nedotčeným prostředím. Provoz dieselového trajektu však přispěl k emisím uhlíku, což ohrozilo citlivý ekosystém jezera.
Přechodem na elektrický Candela P-12 chce společnost Meridian ročně snížit emise uhlíku o 240 tun, zajistit čistší dojíždění zaměstnanců a zachovat přírodní krásu jezera.
Tania Palmer, GM of Generation ve společnosti Meridian, uvedla: „Tato dohoda je výsledkem globálního hledání nejnovější a nejlepší technologie pro naše potřeby a technologie vhodné pro tak neuvěřitelné přírodní prostředí.“
Tania zdůraznila transformační dopad tohoto partnerství: „Candela P-12 je vzrušující náhradou za dieselový trajekt, který v současnosti používáme. Drasticky to sníží emise a zároveň umožní našemu týmu to, co je pravděpodobně nejlepší a nejúžasnější dojíždění na světě.“
Gustav Hasselskog, generální ředitel společnosti Candela, toto nadšení zopakoval: „Jsme nadšeni z partnerství s globálním lídrem v přechodu na udržitelnou energii a jsme nadšeni, že brzy uvidíme náš P-12 v akci na jezeře Manapouri.“
První australská vysoce výkonná jachta s elektrickým motorem: Genevo E8
Austrálie se vydává na cestu k udržitelnosti uvedením Genevo E8, první vysoce výkonné jachty s elektrickým motorem v zemi. Tato luxusní 8,2metrová jachta, vyvinutá společností Genevo Marine ve spolupráci s Deakin University, kombinuje špičkovou technologii s ekologickým designem.
To, co odlišuje Genevo E8, je jeho konstrukce využívající recyklované letecké uhlíkové vlákno, které snižuje uhlíkovou stopu lodi na desetinu oproti tradičním materiálům. Spoluzakladatel Damon Rahmate tuto inovaci zdůraznil: „E8 bude nejen konkurovat rostoucímu počtu elektrických konkurentů, pokud jde o výbušný výkon, ale bude to první loď, která bude vyrobena z recyklovaného leteckého uhlíkového vlákna.“
E8, vybavený výkonným 400kW závodním elektromotorem, slibuje vzrušující a zároveň tichý zážitek, bez hluku a výfukových plynů spojených se spalovacími motory (ICE).
Andrew Davey, spoluzakladatel Genevo Marine, uvedl: „E8 nabídne bezkonkurenční zážitek, který mohou poskytnout pouze elektrické čluny,“ řekl.
Elektronické čluny jako Candela P-12 a Genevo E8 představují budoucnost námořní dopravy. Tím, že řeší dopad tradičních plavidel na životní prostředí, nabízejí tyto inovace čistší, tišší a efektivnější způsob plavby po vodních cestách.
Od závazku společnosti Meridian k udržitelnému dojíždění na Novém Zélandu až po průkopnickou jachtu Genevo Marine v Austrálii, posun k elektrickému plavidlu ukazuje, jak podniky a inovátoři přijímají zelená řešení.
Jak e-čluny stále získávají na trakci, dokazují, že udržitelnost může jít ruku v ruce s výkonem a luxusem a mění způsob, jakým zažíváme vodu.
Zdroj: www.evmagazine.com
Záznamy nebyly nalezeny...